Det gröna livet

Hittade en helmysig sida och känner att jag bara måste skriva av mig lite om den! På Verdivita.se ( som betyder det gröna livet ) finner du till mestadels ekologiska produkter för både insidan och utsidan. Bland annat ekologisk kosmetika, hälsokost och naturläkemedel.
Något som jag fastnade för är denna solkräm här brevid. Då jag har väldigt känslig hy så verkade detta vara någonting för mig, en produkt helt utan kemiska filter då skyddet i stället uppnås genom en kombination av mineralpigment, havtorn och olivolja. Jag antar att hibiskusen på bilden bara ligger där för att det ska se fint ut, och det gör det ju. Jag kommer att välja faktor 30 men det finns även faktor 10, 15, 20 och 25 för mildare sommardagar och för mindre känslig hy. Tänk på att när du köper ekologiska varor bidrar du till ett bättre klimat och tänk på :
"Vi har inte ärvt jorden av våra föräldrar vi har lånat den av våra barn."

0 kommentarer:

Copyright © 2008 - Webbutiker - bra butiker på webben - is proudly powered by Blogger
Blogger Template